NGEJAGA
KEBERSIHAN TENG LINGKUNGAN SEKOLAH
Assalamu’alaikum Wr. Wb.
Pertami-tami mangga kula sedaya
panjataken puja lan puji syukur kepados Allah SWT inggil berkah lan karuniae
kula sedaya saged berkempal teng enjing ingkang cerah niki lebet keadaan sehat
wal’afiat. Pados kesempatan ingkang berbahagia niki kula bade nyampeaken pidato
tentang “Menjaga Kebersihan Lingkungan Sekolah”.
Perlu kula sedaya sumerepi upami
lingkungan ngrupiaken tempat gesang kangge sedaya makhluk hidup. Oleh keranten
niku kula sedaya kedah ngejaga
kelestarian lingkungan kula sedaya supados kula sedaya saged gesang sareng
nyaman. Salah setunggal cara ngejaga kelestarian lingkungan yaniku ngejaga
kebersihane. Ngejaga kebersihan lingkungan saged dimilai saking hal-hal ingkang
alit, atanapi kadang sanget sulit kula sedaya lakuaken. Contohe yaniku membuang
sampah pados tempate. Saniki kesadaran kangge ngejaga kebersihan teng kalangan
kula sedaya sedados murid sanget kirang. Ditingal saking lingkungan sekolah
kula sedaya ingkang maksih wonten sampah ingkang berserakan, entah sampah
plastik daharan - inuman, utawi kertas. Padahal tempat sampah ingkang
disediaaken sekolah sampun memadai. teng setiap sudut sekolah wonten tempat
sampah, atanapi mboten wontene kesadaran saking kula sedaya kangge ngebuang
sampah pados tempate dados wujud ngejaga kebersihan lingkungan sekolah kula
sedaya.
Sanes
ngebuang sampah pados tempate, kula sedaya ugi saged ngejalanaken piket kelas.
Biasaaken milah sampah sesuai sareng kelompoke sederenge dilebetaken teng
tempat sampah.
Sampah
dibedaaken dados 2 :
1. Runtah Basah yaniku sampah ingkang gampang terurai lan membusuk,
contoh; sisa daharan, sayur lan buah-buahan, sampah kebun lan sampah dapur.
2. Runtah garing yaniku sampah ingkang mboten saged membusuk lan terurai secara alamiah,
contoh: kertas, kardus, plastik, tekstil, karet, kaca, kaleng, lan sanese.
1. Runtah Basah yaniku sampah ingkang gampang terurai lan membusuk,
contoh; sisa daharan, sayur lan buah-buahan, sampah kebun lan sampah dapur.
2. Runtah garing yaniku sampah ingkang mboten saged membusuk lan terurai secara alamiah,
contoh: kertas, kardus, plastik, tekstil, karet, kaca, kaleng, lan sanese.
Tempat
sampah ingkang biasa disediaaken cumi 2 jenis, yaniku sampah
basah lan sampah kering. Pados akhire pemisahan sampah basah lan sampah kering
tersebat dados sia-sia saat dibuang. sanes niku dianjuraken
kangge nandur tanaman, apotek hidup,
sekar-sekar, supados sekolah kula sedaya ketingal sae, rapi sareng berhiaskan
pengijeman teng sekitare. Atanapi sanes wontene pengijeman teng sekolah supados
program berjalan lancar, kula sedaya kedah milet serta lebet hal pelestarian
serta pemeliharaane lan tingkat kesehatan.
Ingkang
terpenting lebet kebersihan sekolah yaniku WC sekolah. Asring kula sedaya
temuaken teng sekolah katah siswa-siswi mboten bersikap disiplin lebet
pengenggean WC sekolah. ngedadosaken WC sekolah
kotor keranten ulah siswa lan siswi tersebat ingkang mboten ngejaga
WC sekolah, akibate WC nimbulaken efek bau teng lingkungan sekolah. Sampai
saniki dibuat POKJA lan para guru membersihkan lingkungan demi kesehatan lan
kenyamanan para siswa.
Sederenge
kula tutup, kesimpulan cara dadosaken lingkungan sekolah ingkang bersih lan
sehat saged dilakuaken sareng piket kelas, ngebuang sampah pados tempate,
memilah sampah, nyediaaken tempat sampah kering lan sampah basah, ngejaga
kebersihan WC sepertos nyiram WC sesampune diengge, dan kemiletan siswa lebet
pengijeman. “Bersih pangkal sehat”, “Kebersihan adalah sebagian dari iman”, “Jagalah kebersihan” sareng niki kula berharap
rencang-rencang peduli lan sadar sareng
pentinge ngejaga kebersihan.
Cumi
niku ingkang saged kula sampaiaken pados kesempatan niki, akhir kata mangga
kula sedaya sami-sami ngejaga kebersihan
lingkungan sekolah ingkang kula sedaya cintai niki yaniku SMPN 1 PLUMBON. Pangapura
upami wonten kesalahan lan kata-kata ingkang
nyinggung perasaan sampeyan.
Wassalamu’alaikum
Wr.Wb.
0 komentar:
Posting Komentar